Rynek pracy podlega nieustannym zmianom. Zmieniające się otoczenie i szybko postępujący rozwój technologiczny wspierają nas w dbałości o większą efektywność i kreują nowe trendy, które rozwijają kreatywność zawodową.
Poniżej przedstawiam potrzeby rynku, które zaobserwowałam z praktyki rekrutacyjnej minionego roku:
🔹 elastyczność godzin i formuły pracy-chcemy mieć poczucie swobody w dostosowaniu godzin pracy pod naszą osobowość i nasze potrzeby życiowe. Praca zdalna częściowa lub stała to dziś najczęściej pojawiające się oczekiwania ze strony kandydata, w szczególności w sektorze IT.
🔹 elastyczność formy zatrudnienia-często poza pracą na etacie, rozwijamy swoje pasje, które nierzadko mają charakter komercyjny. Różnorodność nas rozwija, a swoboda wyboru- inspiruje. A stały etat powoli przestaje być jedyną pożądaną formą współpracy.
🔹 wizerunek pracodawcy w sieci-chcemy wiedzieć jaką twarz i jaki obraz w sieci reprezentuje nasz przyszły pracodawca. Ci pracodawcy o których nie ma informacji w mediach społecznościowych mogą tracić na dobrym wizerunku i wiarygodności.
🔹 miękkie kompetencje w biznesie-im większa empatyczność w biznesie, tym przyjaźniejszy potencjał dla rozwoju zawodowego. Ogromna większośc kandydatów w wywiadach potwierdziła, że dla nich klimat w pracy, ludzka twarz szefa i wyrozumiałośc to kluczowe cechy idealnego miejsca pracy.
🔹 relokacja rekrutacyjna – stała się dziś trendem mocno spopularyzowanym. Zmieniamy miasta zamieszkania, czasem kraje, a czasem wręcz nawet kontynenty.
Nowe uczy!